Zmiany w obsłudze domen gTLD

Od stycznia bieżącego roku ICANN wprowadził dla nowo rejestrowanych domen globalnych (np. .biz, .com, .info, .net, .org..) obowiązek potwierdzania danych Abonenta domeny. Po rejestracji domeny każdy Abonent otrzymuje maila z prośbą o kliknięcie w link by potwierdzić prawidłowość swojego adresu e-mail.

Ponadto w sytuacji zmiany danych Abonenta domeny również taką procedurę trzeba będzie przejść.

W przypadku braku potwierdzenia ze strony subskrybenta domeny w przeciągu 15 dni, domena zostanie zawieszona i wszelkie usługi z nią związane przestaną działać (strona www, poczta e-mail). Co istotne Abonent domeny potwierdza link tylko raz – jeśli w przyszłości na te same dane zostanie zarejestrowana kolejna domena nie musi ponownie potwierdzać prawidłowości adresu e-mail przypisanego do kontaktu danej domeny. Jeśli natomiast Abonent zmieni swój adres e-mail będzie musiał dokonać ponownego potwierdzenia.

Aktualnie w przypadku domen globalnych (gTLD) Abonent otrzymuje raz na pół roku maila z informacją o jego danych publikowanych via whois. Otrzymuje również na 30 i na 7 dni przed wygaśnięciem domeny informację o zbliżającej się konieczności prolongaty nazwy domeny. Otrzymuje także informację po wygaśnięciu domeny.

Teraz do listy dołączy mail z linkiem do potwierdzenia prawidłowości zawartych danych.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo tutaj.